پمپ جامایع، پمپ اسپری، پمپ کرمی

پمپ اسپری وسیله‌ای جهت توزیع مایعات سبک و سنگین است. در ساختار این نوع پمپ از بخش‌های متعددی استفاده شده است که مهم‌ترین بخش آن لوله باریکی است که متناسب با غلظت مایع یا محلول در نظر گرفته می‌شود. متریال به کار رفته برای ساخت این نوع پمپ پلاستیک است که با تکنیک‌های مدرن تزریق پلاستیک آن را تولید می‌کنند. این محصول دارای اشکال و ابعاد مختلف بوده و از مدل‌های متنوع آن در موارد متفاوت استفاده می‌شود. این وسیله نوعی پمپ با طراحی‌های متفاوت است که در ساختار آن از نوعی درب محافظ استفاده می‌شود. درب تعبیه شده در این وسیله جهت جلوگیری از نشت مایع و فاسد شدن آن استفاده می‌شود.

همه چیز درباره پمپ اسپری

پمپ اسپری وسیله‌ای جهت توزیع مایعات سبک و سنگین است. در ساختار این نوع پمپ از بخش‌های متعددی استفاده شده است که مهم‌ترین بخش آن لوله باریکی است که متناسب با غلظت مایع یا محلول در نظر گرفته می‌شود. متریال به کار رفته برای ساخت این نوع پمپ پلاستیک است که با تکنیک‌های مدرن تزریق پلاستیک آن را تولید می‌کنند. این محصول دارای اشکال و ابعاد مختلف بوده و از مدل‌های متنوع آن در موارد متفاوت استفاده می‌شود. این وسیله نوعی پمپ با طراحی‌های متفاوت است که در ساختار آن از نوعی درب محافظ استفاده می‌شود. درب تعبیه شده در این وسیله جهت جلوگیری از نشت مایع و فاسد شدن آن استفاده می‌شود.

کاربرد‌های پمپ اسپری

بیشترین کاربرد‌های پمپ اسپری در مصارف آرایشی، بهداشتی و خانگی است. از این محصول جهت توزیع محلول‌های خوشبو‌کننده، شیشه پاک کن، حشره کش‌ها، سم‌های مایع و محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود. علاوه بر آن از این وسیله برای توزیع سموم کشاورزی و آفت کش‌ها نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که مدل‌های مختلف این وسیله دارای قطر دهانه متفاوتی جهت پاشیدن مایع هستند. بنابراین در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی مشخصات فنی پمپ اسپری

برخی از مشخصات فنی پمپ اسپری شامل موارد ذیل می‌باشند.

انواع پمپ اسپری

پمپ اسپری را در انواع رقیق پاش، غلیظ پاش و فوم یا کف ساز تولید می‌کنند.

پمپ غلیظ پاش

ابن نوع پمپ در بخش‌های متعدد زندگی افراد رخنه کرده است. به نحوی که همه افراد روزانه به بک یا چند مدل از این نوع پمپ سروکار دارند. از پمپ اسپری‌های غلیظ پاش در صنایع متنوع مانند صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. علاوه بر آن استفاده از این محصول برای پاشیدن انواع روغن بهره گرفته می‌شود. بخش‌های تشکیل دهنده این نوع پمپ شامل مخزن، لوله و پمپ می‌باشد. لازم به ذکر است که انواع پمپ غلیظ پاش با استفاده از فناوری تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. زیرا این فناوری قادر است در مدت زمان کوتاه تعداد قابل توجهی از این پمپ‌ها را به مرحله تولید برساند.

خرید پمپ غلیظ پاش

پمپ رقیق پاش

یکی از پر استفاده‌ترین پمپ اسپری‌ها پمپ رقیق پاش است. زبرا این محصول در موارد بسیاری از جمله محصولات شیمیایی و غیر شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد. بنابراین این محصول را به دلیل کاربرد‌های متنوعی که دارد در اندازه دهانه‌های مختلف تولید می‌کنند. اندازه دهانه پمپ‌های رقیق پاش معمولاً ۱۸، ۲۴ و ۲۸ در نظر گرفته می‌شود.

خرید پمپ رقیق پاش

پمپ فوم یا کف ساز

پمپ اسپری کف ساز به پمپی اطلاق می‌شود که قادر است مواد شوینده را به کف یا فوم تبدیل کند. این نوع پمپ را در دو نوع صنعتی و غیر صنعتی تولید می‌کنند که مدل غیر صنعتی، خود به مدل‌های دیگر تقسیم می‌شود. پمپ فوم ساز دارای یک لوله نسبتاً کلفت است که قادر است مایع تبدیل شده به کف را از خود عبور داده و از طریق خروجی پمپ به بیرون انتقال دهد.

فرم ثبت سفارش

مزایای خرید پمپ اسپری

با خرید انواع پمپ اسپری می‌توان سیالات و محلول‌های مختلف را بدون تماس با دست بر روی سطوح و یا پوست بدن خود اسپری کرد. علاوه بر آن این نوع پمپ‌ها از قابلیت توزیع انواع مایعات با غلظت‌ها و خواص متفاوت برخوردار بوده و در عین حال از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می‌باشند. کیفیت و کارایی مثبت پمپ‌های اسپری به حدی بالا است که می‌توان از آن‌ها برای مدت‌های طولانی استفاده کرد. همچنین به دلیل ساختار ساده، استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

پمپ جا مایع چیست؟

پمپ جا مایع یکی از مدل‌های پمپ اسپری است که معمولاً در مصارف خانگی و برای مایعات شوینده دست و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پمپ قادر است مواد شوینده دست و صورت و بدن را به بهترین شکل به بیرون انتقال دهد.

پمپ جا مایع چیست؟

انواع پمپ جا مایع

پمپ اسپری جا مایع در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

پمپ مایع فوم ساز

این نوع پمپ قادر است مایع را به صورت فوم یا کف به بیرون انتقال دهد. این نوع پمپ جا مایع بسیار مورد توجه افراد قرار دارد. زیرا اغلب افراد به دلیل سخت پاک شدن مایع از روی پوست علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. به همین دلیل این نوع پمپ می‌تواند جایگزینی عالی برای پمپ‌های عادی باشد. با خرید پمپ کف ساز می‌توان به جای استفاده مستقیم از مایع غلیظ از کف سبک با قدرت پاک کنندگی بالا استفاده کرد.

پمپ مایع ساده

مدل‌های ساده پمپ مایع اولین پمپ‌هایی بودند که به جای قالب‌های صابون مورد استفاده قرار گرفتند. این پمپ‌ها دستی بوده و مایع را از طریق لوله باریک از محفظه به بیرون انتقال می‌دهد. این نوع پمپ را معمولاً از جنس شیشه، پلاستیک، پلکس، استیل، چوب و سرامیک تولید می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی و مزیت این نوع پمپ ارزان بودن آن است.

پمپ فوم یا کف ساز

فواید خرید استفاده از پمپ جا مایع

پمپ اسپری جا مایع پر کاربرد‌ترین پمپ‌های مورد استفاده در منازل و فضا‌ها و مکان‌های عمومی است. خرید این محصول و بکارگیری آن باعث جلوگیری از هدر رفت مقدار زیادی مایع می‌شود. همچنین این نوع پمپ اغلب دارای ظاهری شیک و زیبا می‌باشد که علاوه بر کاربرد اصلی خود می‌تواند در هرچه زیباتر شدن محیط مؤثر باشد. از دیگر مزیت‌های این وسیله محفوظ ماندن مایع از هرگونه آلودگی محیطی است. همچنین دارای کاربری آسان بوده و بدون اشغال کردن فضا می‌توان از آن در نقاط مختلف منزل، محل کار و سایر مکان‌های دیگر استفاده کرد.

پمپ کرمی چیست؟

پمپ کرمی نوعی دیگر از پمپ اسپری است که جهت استفاده در مایعات غلیظ‌تر طراحی و تولید می‌شود. این نوع پمپ از یک نازل با روکش پاکیزه‌تری برخوردار بوده و برای مایعاتی که بر پایه کرم تولید می‌شوند بسیار مناسب است. انواع پمپ کرم دارای درپوش بوده و از مایع کرمی درون محفظه در برابر آلودگی‌های محیطی، فاسد شدن، سفت شدن و ریختن محافظت می‌کند. از پمپ کرم‌ها می‌توان برای نگهداری و استفاده انواع کرم‌های ضد آفتاب، کرم‌های صورت و بدن استفاده کرد. انواع لوسیون‌ها و ژل‌ها را نیز می‌توان به کمک این وسیله از درون محفظه نگهداری، جهت استفاده به بیرون انتقال داد.

نکات مهم در زمان خرید پمپ اسپری

در زمان خرید انواع پمپ اسپری لازم است دهانه اسپری را به دقت مورد بررسی قرار داد. تا محصول خریداری شده دارای دهانه‌ای متناسب با بطری یا محفظه باشد. زیرا در صورت عدم هماهنگی میان دهانه پمپ با بطری حاوی مایع، در زمان استفاده از مایع به بیرون تراوش کرده همچنین به دلیل ورود هوا، مایع دچار فساد و خرابی می‌شود. در صورت مشاهده چنین حالتی در پمپ، از خرید آن پرهیز کنید زیرا نشان دهنده عدم صحیح و اصولی آب‌بندی محصول است. نکته حائز اهمیت بعدی که باید در زمان خرید مورد توجه قرار بگیرد استاندارد‌های به کار رفته در تولید پمپ است.

به عنوان مثال پمپ اسپری‌های غلیظ پاش باید از جنس پلاستیک تولید شوند که ماده اولیه تولید آن‌ها پلی‌اتیلن است. همچنین پمپ‌های رقیق پاش به دلیل استفاده در توزیع انواع مایعات صنعتی از جمله ادکلن، الکل و غیره جنس آن‌ها باید از انواع فلز و آلومینیوم باشد. در زمان خرید لازم است سایز دهانه پمپ و زاویه پاشش محصول را بررسی کرده و پمپ دارای دهانه و زاویه پاشش مناسب را مطابق با نیاز خود خریداری کرد.

سوالات متداول

پمپ اسپری از جمله پمپ‌هایی است که از آن برای توزیع و پاشش انواع مایعات سبک و سنگین، رقیق و غلیظ، شیمیایی و غیر شیمیایی استفاده می‌شود.

این نوع پمپ در مصارف مختلف خانگی، صنعتی، بهداشتی، آرایشی مانند انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها، روغن‌ها، صابون مایع و انواع سموم و مواد شیمیایی کاربرد دارد.

این نوع پمپ دارای قابلیت‌های بسیاری است که مهم‌ترین آن‌ها شامل قابلیت کف زایی، قابلیت مه آلود بودن و قابلیت توزیع مایع به صورت پیوسته و بدون وقفه می‌باشد. علاوه بر آن مدل‌های مختلف این وسیله قادر است مایع را به صورت رگباری و به صورت جت یا پرتابی به بیرون هدایت کند.

این نوع پمپ در انواع مختلفی که شامل پمپ رقیق پاش، پمپ غلیظ پاش و پمپ کف ساز می‌باشند تولید می‌شود.

جمع‌بندی

پمپ اسپری ابزاری بسیار ساده اما کاربردی است که در مدل‌های متنوعی تولید شده است. اهمیت استفاده از این وسیله به حدی است که ردپای آن در بعد‌ها و بخش‌های مختلف زندگی انسان کاملاً محرز است. به طوری که استفاده از آن امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. بنابراین لازم است در زمان خرید نکات ذکر شده در این متن را به خوبی مورد توجه قرار داده و از مکان‌های معتبر اقدام به خرید آن کرد. سایت http://Sepidarpump.ir یکی از معتبرترین سایت‌های فروش این محصول است که می‌توان مدل‌های متنوع پمپ را از طریق آن خریداری کرد.