خدمات ضربی قالب و تزریق پلاستیک اجرتی

در تولید وسایل پلاستیکی یک مرحله پرهزینه و پردردسر مرحله تزریق پلاستیک است یعنی شرکت تولید‌‌‌‌کننده، قالب ها را دارد اما با توجه به هزینه و اندازه بزرگ دستگاه های تزریق پلاستیک امکان تهیه دستگاه تزریق پلاستیک را ندارد.

بهترین راه حل استفاده از خدمت تزریق پلاستیک اجرتی یا خدمات ضربی قالب است در این روش که به اسم های تزریق پلاستیک مزدی و تزریق پلاستیک ضربی نیز شناخته می شود، شرکت تولید کننده، قالب خود را در اختیار شرکت خدمات تزریق پلاستیک قرار می دهد و شرکت خدمات ضربی مانند شرکت سپیدار پمپ که تعداد زیادی دستگاه تزریق پلاستیک دارد با قیمتی بسیار مناسب و در تعداد بالا تزریق پلاستیک را به صورت اجرتی برای کارفرما انجام می دهد

قالب پلاستیک از اجزای مختلفی از جمله دو صفحه فولادی تشکیل شده است. این اجزا در ماشینی تحت عنوان ماشین قالب تزریقی مونتاژ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالب مذبور بر اساس نوع کالا از وزن مشخصی برخوردار است که مطابق با آن می‌توان میزان تولید کالا به وسیله دستگاه را کاهش و یا افزایش داد.

همین امر عامل اصلی تعیین قیمت ضربی قالب به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که بسیاری از محصولات پلاستیکی برای تولید نیاز به قالب‌گیری دارند. قالب‌های مخصوص پلاستیک به صورت همزمان عملیات فراوانی را حین انجام پروسه قالب‌گیری پلیمر‌ها یا مواد پلاستیکی انجام می‌دهند. به همین دلیل انتخاب آن‌ها نقش مؤثری در تولید یک محصول پلاستیکی باکیفیت خواهد داشت. از جمله اعمالی که یک قالب پلاستیکی همزمان با انجام فرایند قالب‌گیری انجام می‌دهد شامل نگهداری مواد مذاب، حفظ این مواد و انتقال حرارت و همچنین خارج نمودن قطعات تولید شده می‌باشند. نکته بسیار مهمی که در خصوص خدمات ضربی قالب‌های پلاستیک وجود دارد مقاومت بالای آن‌ها در برابر فشار بالای مواد ذوب شده پلیمری است.

همه چیز درباره پمپ اسپری

قالب پلاستیک از اجزای مختلفی از جمله دو صفحه فولادی تشکیل شده است. این اجزا در ماشینی تحت عنوان ماشین قالب تزریقی مونتاژ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالب مذبور بر اساس نوع کالا از وزن مشخصی برخوردار است که مطابق با آن می‌توان میزان تولید کالا به وسیله دستگاه را کاهش و یا افزایش داد.

همین امر عامل اصلی تعیین قیمت ضربی قالب به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که بسیاری از محصولات پلاستیکی برای تولید نیاز به قالب‌گیری دارند. قالب‌های مخصوص پلاستیک به صورت همزمان عملیات فراوانی را حین انجام پروسه قالب‌گیری پلیمر‌ها یا مواد پلاستیکی انجام می‌دهند. به همین دلیل انتخاب آن‌ها نقش مؤثری در تولید یک محصول پلاستیکی باکیفیت خواهد داشت. از جمله اعمالی که یک قالب پلاستیکی همزمان با انجام فرایند قالب‌گیری انجام می‌دهد شامل نگهداری مواد مذاب، حفظ این مواد و انتقال حرارت و همچنین خارج نمودن قطعات تولید شده می‌باشند. نکته بسیار مهمی که در خصوص خدمات ضربی قالب‌های پلاستیک وجود دارد مقاومت بالای آن‌ها در برابر فشار بالای مواد ذوب شده پلیمری است.

نکته مهم دیگر ارتباط فرآیند شکل دهی قطعه پلاستیکی به تزریق پلاستیک مذاب به درون قالب است. سیستم تزریق و سیستم شکل دهی مهم‌ترین بخش‌های پیچیده در این نوع قالب هستند که مواد مذاب پلاستیکی در تماس مستقیم با آن‌ها قرار دارد. به همین دلیل لازم است ابن دو سیستم را در بهترین و با کیفیت‌ترین نوع انتخاب کرده و مورد استفاده قرار داد. شرکت سپیدارپمپ با سال ها تجربه در زمینه تزریق پلاستیک و تولید با کیفیت ترین پمپ غلیظ پاش در ایران هم اکنون خدمات ضربی قالب و تزریق پلاستیک را برای مشتریان عزیز مهیا کرده است

تزریق پلاستیک اجرتی یعنی چه ؟

منظور از تزریق اجرتی پلاستیک یعنی هزینه دریافت شده بابت هر محصول محاسبه می شود در واقع کارفرما یا تولید کننده، قالب خود را در اختیار شرکت تزریق کننده پلاستیک قرار میدهد و شرکت تزریق کننده پلاستیک بابت  هر بار تزریق قالب مبلغی را در نظر می گیرد که بسیار به صرفه و مناسب می باشد. با برون سپاری این مرحله از تولید محصولات پلاستیکی بخش زیادی از هزینه سرشکن شده و ماننده هزینه خرید دستگاه تزریق پلاستیک، هزینه نگهداری، هزینه اپراتور و هزینه های مشابه دیگر.

قیمت هر ضرب تزریق پلاستیک چقدر است؟

هزینه تزریق پلاستیک اجرتی که به اسم های تزریق پلاستیک مزدی و تزریق پلاستیک ضربی نیز شناخته می شود بستگی به اندازه قالب، تعداد قالب درخواستی کارفرما، حجم کار یا تعداد ضرب درخواستی در ماه، مدت قرارداد و شرایط دیگر قرارداد دارد این مبلغ در شرکت سپیدار پمپ به دلیل تعداد بالای دستگاه های تزریق پلاستیک و تجربه تخصصی شرکت بسیار پایین بوده و مورد رضایت حداکثری کارفرمایان و شرکای تجاری شرکت می باشد برای استعلام قیمت می توانید از فرم زیر و یا تماس با شرکت اقدام نمایید.

فرم ثبت سفارش

اجاره دستگاه تزریق پلاستیک

برای اجاره دستگاه تزریق پلاستیک شما دو راهکار دارید راهکار اول که توصیه نمی شود اجاره کامل دستگاه با درنظر گرفتن هزینه نگهداری، مسئولیت حفظ سلامت دستگاه، زمان لازم برای کار با دستگاه و مکان فیزیکی لازم برای استقرار دستگاه است که در نهایت بسیار پردردسر خواهد بود اما روش جایگزین اجاره دستگاه تزریق پلاستیک همین روش تزریق پلاستیک اجرتی است که در بالا توضیح داده شد در این روش شما با پرداخت مبلغی ناچیز محصول آماده خود را تحویل می گیرید.

مزایای قالب پلاستیک

قالب پلاستیک بخش مهم و تأثیر‌گذار دستگاه تزریق پلاستیک است که استفاده از آن مزیت‌های بسیاری به دنبال دارد. مهم‌ترین مزیت این نوع قالب تولید قطعه‌های باکیفیت و بسیار ظریف در اشکال متنوع است. مزیت دیگر قالب‌های مخصوص پلاستیک سرعت بسیار بالای آن‌ها در تولید قطعات است. البته نباید فراموش کرد که سرعت بالای قالب و دستگاه تزریق کیفیت و کارایی محصول تولید شده را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

مراحل تزریق مواد پلاستیکی با استفاده از قالب پلاستیک

تزریق مواد پلاستیکی به کمک قالب پلاستیکی در چهار مرحله قابل انجام است که شامل موارد ذیل می‌باشند.

آماده‌سازی قالب

در اولین اقدام لازم است قالب‌ها را به صورت کاملاً اصولی آماده کرد. زیرا چفت شدن کامل و دقیق بخش‌های تشکیل دهنده قالب‌ها تأثیر مستقیمی بر کیفیت محصول نهایی خواهند گذاشت. به این معنی که عدم چفت نشدن دقیق بخش‌های تشکیل دهنده قالب باعث بروز ایرادات و اشکالات بسیاری در محصول تولید شده نهایی می‌شود. مرحله آماده‌سازی قالب مرحله‌ای بسیار مهم در تولید محصولات به شمار می‌آید. زیرا قالب پایه و اساس تولید قطعات پلاستیکی است.

تغذیه قالب‌

تغذیه قالب شامل ریختن مواد پلاستیکی به داخل قالب است. بنابراین این مرحله را مرحله تزریق پلاستیک نیز مینامند. در این مرحله مواد پلاستیکی آماده شده به درون دستگاه ریخته می‌شود و فرایند تزریق جهت ساخت قطعه پلاستیکی آغاز می‌شود. بعد از انجام فرایند تزریق، مواد پلاستیکی تحت تأثیر نیروی فشار و دمای ایجاد شده ذوب می‌شود. سپس به آرامی در درون قالب شکل اولیه آن ایجاد می‌شود.

تغذیه قالب‌

کاهش دما

سومین مرحله از تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از قالب پلاستیکی پایین آوردن دمای مواد درون قالب است. این مرحله را در اصطلاح مرحله خنک کاری پلاستیک مینامند. نحوه انجام مرحله خنک کاری به این صورت است که مواد پلاستیکی درون قالب در معرض هوای خنک قرار گرفته و به آرامی میزان گرمای آن‌ها تقلیل یافته و سرد می‌شود. این عمل باعث تشکیل شکل ثابت پلاستیک ذوب شده می‌شود. کاهش دمای مواد ذوب شده باید در شرایطی کنترل شده و با دقت بالا انجام شود. زیرا در صورتی که سرعت خنک شدن مواد زیاد و یا کم باشد شکل نهایی و کیفیت محصول تحت تأثیر قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که اگر بخواهید قطعه تولید شده با ابعاد در نظر گرفته شده در تضاد نباشد باید تلرانس ابعادی را در نظر بگیرید.

مرحله پایانی

مرحله پایانی شامل قرار گرفتن قطعه تولید شده در اختیار اپراتور است. در صورتی که سه مرحله پیش به خوبی انجام نشده باشند آن چه که در این مرحله به عنوان قطعه نهایی تحویل اپراتور داده می‌شود بی‌نهایت بی‌کیفیت خواهد بود. نکته بسیار مهمی که در این مرحله باید مورد توجه قرار بگیرد عجله نکردن در انجام آن است. پیش از هر اقدامی لازم است مرحله خنک شدن قطعه به خوبی انجام شود. زیرا در صورت سرد نشدن کامل، قطعه حالتی نرم داشته و بعد از قرار گرفتن در معرض فشار تغییر حالت خواهد داد.

قطعات تشکیل دهنده قالب پلاستیک

قالب پلاستیک از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که شامل موارد ذیل می‌باشند.

پایه قالب یا mold base

پایه قالب را اغلب از کارخانه­‌های سازنده به صورت آماده تهیه می‌کنند.

اجزای داخلی قالب یا mold insert

اجزای داخلی جهت شکل دهی به قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اجزا معمولاً در خود کارخانه تولید می‌شوند. همچنین بیشتر زمان ساخت قالب مربوط به ساخت این اجزا است.

اجزای کمکی قالب یا mold auxiliary parts

اجزای کمکی شامل رینگ، بوش نازل، ستون­‌های پشتیبانی، صفحات جدا‌کننده، بوش راهنما، پین راهنما، رینگ بالابر می‌باشند.

بخش‌های اصلی تشکیل دهنده قالب پلاستیک

علاوه بر موارد ذکر شده قالب پلاستیک از بخش‌های دیگری تشکیل شده‌اند که با عنوان بخش‌های اصلی معرفی می‌شوند. این بخش‌ها شامل موارد ذیل می‌باشند.

مدل‌های مختلف قالب پلاستیک

در حالت کلی قالب پلاستیک شامل دو مدل است. مدل اول قالب دو صفحه‌ای و مدل دوم قالب سه صفحه‌ای است. این دو نوع قالب از چند جهت با هم متفاوت هستند که مهم‌ترین این تفاوت‌ها وجود یک صفحه رانر اضافه در قالب سه صفحه‌ای است. در حالی که در قالب دیگر صفحه رانر اضافه‌ای وجود ندارد. همچنین رانر اضافه‌ای که در قالب‌های سه صفحه‌ای تعبیه شده است به صورت خودکار از قالب جدا می‌شود.

مدل‌های قالب پلاستیک بر اساس پروسه قالب‌گیری

اگر بخواهیم مدل‌های قالب پلاستیک را بر اساس مراحل و پروسه قالب‌گیری معرفی کنیم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

مزایای تزریق پلاستیک چیست؟

استفاده از قالب پلاستیک نوع تزریقی به نسبت سایر مدل‌های دیگر دارای مزایای بسیاری است که برخی از این مزایا شامل موارد ذیل می‌باشند.

انواع قالب‌گیری تزریقی کدامند؟

قالب‌گیری تزریقی با استفاده از قالب پلاستیک دارای انواع مختلفی است. مدل‌های متنوع قالب‌گیری تزریقی بر اساس ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاص هر محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع قالب‌گیری تزریقی به قرار ذیل می‌باشند.

اجزای تشکیل دهنده قالب پلاستیک مدل تزریقی

یک قالب پلاستیک مدل تزریقی دارای دو بخش است. بخش اول به صورت ثابت بوده و قابل جدا شدن نیست. بخش دوم به شکل نیمه متحرک است که در زمان قالب‌گیری بر روی قالب بسته می‌شود. این بخش بعد از اتمام قالب‌گیری از روی قالب جدا می‌شود تا امکان خارج شدن قطعه پلاستیکی مهیا شود.

اصول طراحی قالب پلاستیک

در طراحی قالب پلاستیک باید موارد بسیار مهمی مد نظر قرار بگیرند که برخی از این موارد به قرار ذیل می‌باشند.

توجه به نوع دستگاه

برای ساخت و طراحی قالب‌های مخصوص پلاستیک باید به نوع دستگاه توجه کرد. به طور کلی دو نوع دستگاه وجود دارند که یکی افقی و دیگری عمودی است. در حقیقت نوع دستگاه نوع طراحی قالب را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

توجه به محل قالب‌گیری دستگاه

نحوه قرار‌گیری قالب در دستگاه تأثیر بسیار بالایی بر طراحی قالب دارد. در نتیجه لازم است این مورد بسیار مهم را به خوبی مورد توجه و دقت قرار داد.

توجه به نوع انتقال مواد​

دستگاه معمولاً به دو صورت پیستونی و مارپیچی مواد را به درون قالب پلاستیک انتقال می‌دهد. چگونگی تزریق مواد مذاب پلاستیکی به درون قالب به صورت مستقیم بر روی کیفیت قطعه نهایی تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل لازم است در زمان طراحی قالب این مورد را نیز مورد توجه قرار داد.

توجه نوع حرکت صفحه متحرک دستگاه

مورد بسیار مهمی که باید در ساخت قالب‌های پلاستیک مورد توجه قرار بگیرد نوع حرکت صفحه متحرک دستگاه است. دستگاه تزریق پلاستیک به دو شکل بازویی و جکی حرکت می‌کند. در نتیجه لازم است نوع قالب با حرکت آن هماهنگ و همسو باشد.

سوالات متداول

امکان کنترل رنگ، افزایش یکنواختی محصول، انعطاف‌پذیری در طراحی، ‌کنترل چند بعدی و مکان تکرار تولید از جمله مزایای بسیار مهم تزریق پلاستیک است. علاوه بر ان این موضوع دارای مزایای دیگری از جمله عدم وجود ضایعات پس از تولید و هزینه تولید پایین نیز می‌باشد.

قالب پلاستیک بر اساس نوع کالا از وزن مشخصی برخوردار است که مطابق با آن می‌توان میزان تولید کالا به وسیله دستگاه را کاهش و یا افزایش داد. این مسأله عامل اصلی در تعیین قیمت ضربی قالب به شمار می‌آید.

قالب‌گیری تزریق مایع، قالب‌گیری تزریقی چند ماده، قالب‌گیری تزریقی مدل پیچشی و قالب‌گیری تزریقی مدل پیستونی از جمله انواع قالب‌گیری تزریقی به شمار می‌آیند.

جمع‌بندی

در صورتی که قصد بهره‌گیری از خدمات ضربی قالب پلاستیک و تزریق پلاستیک را دارید می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و یا فرم های درخواست را کامل نمایید. زیرا پرسنل مجرب شرکت سپیدار پمپ علاوه بر ارائه خدمات ذکر شده تسلط کاملی بر انواع دستگاه‌های مربوطه داشته و قادر به راه‌اندازی و نصب این دستگاه‌ها برای مشتریان خود هستند.